Tüketici Hukuku
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’ un 28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe girmesiyle birlikte tüketicilerin taraf oldukları birçok sözleşmede tüketiciler lehine önemli değişiklikler yapılmıştır. Öncelikle belirmek gerekir ki; tüketici işlemi kavramının kapsamı genişletilmiştir. Tüketicilerin taraf oldukları eser, taşıma, simsarlık, sigorta, vekâlet, bankacılık ve benzeri sözleşmeler de dâhil olmak üzere her türlü sözleşme ve hukuki işlem yasa kapsamına alınmıştır. Kanunun 8. maddesinde AB yönergelerine paralel olarak ayıplı mal kavramı yeniden tanımlanmıştır. Bir önceki kanunda yer alan ayıplı maldan sorumluluk kavramı kanuna eklenmiştir. Tüketici kredisi sözleşmesinin tanımı AB Yönergesine uygun olarak değiştirilmiştir. Kredi sözleşmelerinde cayma hakkı ilk defa 6502 sayılı kanunla tanınmış bir hak haline gelmiştir.
Büromuz, tüketicinin kanundan doğan haklarının neler olduğu, tüketicinin korunmasını gerektirecek durumların neler olduğu, tüketicinin ayıplı mal ve hizmet nedeniyle sahip olduğu haklar, ayıplı malın neden olduğu zararlardan doğan sorumluluk, tüketicinin aldatıcı reklamlara karşı korunması, haksız sözleşme koşullarına karşı tüketicinin nasıl korunacağı, tüketici kredilerinde tüketicinin korunması, tüketici kredileri, kapıdan ve mesafeli tüketici işlemleri, kampanyalı promosyonlu sözleşmeler, abonelik sözleşmeleri, tatil amaçlı sözleşmeler konularında hukuki danışmanlık hizmeti vermektedir. Yine tüketicilerin mahkemede dava açmadan evvel Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri’ne başvurularının sağlanması konusunda dilekçe yazılması ve Tüketici Mahkemelerinde görülen davaların takibi de hizmetlerimiz arasında yer almaktadır.